Restaurant Service Rules, techniques and styles

Trainer

Nursultan Assemzhar

Registration form

Course description

This course will help waiter to serve guests of a restaurant by the standard and rules. Waiters works effectively by knowing right techniques of the service. It is suitable for new comers and those who want to master their skills in it. At the end of the course participants will be able to quickly and confidently operate to fulfill day to day tasks.

Training will last 3 days in total / общее количество -15 часов

Target audience

Waiters of the city restaurants and all interested people.

The goal of this course

Опишите предыдущие знания (участники должны знать базовые правила обслуживания гостей) 

Learning objectives

By the end of the first block of training participants will be able to:

  • To accomplish all tasks efficiently avoiding unnecessary stress during the service
  • To show professionalism to the customer
  • To know personal rules;
  • To look physically professional;
  • To know carrying rules;
  • To know rules of clearing dishes;
  • To know rule for service at the guest table;
  • To know the beverage service;
  • To know the Service Styles;
  • To know “Mise en place”

Участники должны быть в состоянии эффективно выполнять все задачи, избегая ненужного стресса во время службы; показать профессионализм гостю, знать личные правила; выглядеть физически профессионально; знать правила очистки посуды; знать стили обслуживания

 

Тема Форма проведения

Теория/ практика

Количество часов Медиа ресурсы
1 Стандарты обслуживания гостей ресторана Теория 3 Проектор, РРР ,маркерная доска, Flip chart
2 Правила обслуживания гостей ресторана Теория 3 Проектор, РРР, Flip chart
3 Стандарты обслуживания гостей ресторана Практика 3 Ресторанный инвентарь
4 Правила обслуживания гостей ресторана Практика 3 Ресторанный инвентарь
5 Этикет персонала ресторана Практика 3 Ресторанный инвентарь, маркерная доска, Flip chart
ИТОГО 15

 

Comments are closed.